سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیلی بر فیلم 2012(بخش دوم)

ارسال شده توسط . در 89/1/27 7:36 صبح

تحلیلی بر فیلم 2012 (بخش دوم)

مطلب حاضر برگرفته از وبلاگ سعید مستغاثی کارگردان برنامه مستند معبد تاریکی است که مدتی است از شبکه یک سیما در حال پخش است.

خیابان ها و کازینوهای لاس وگاس همچون تکه های یخ برروی اقیانوسی از آب شناور می شوند و بورلی هیلز لس آنجلس مانند غرق شدن تایتانیک به زیر آب می رود. یکی از تماشایی ترین لحظات فیلم ، جایی است که راهب بودایی بر فراز کوههای سر به فلک کشیده تبت ایستاده و آخرالزمان را نظاره می کند که چگونه امواج آب به ارتفاع بلندی 7-8 هزارمتری کوههای هیمالیا به سویش می آید و او با مراسمی آیینی از آنها استقبال می کند. ( به این ترتیب تبلیغ بودیسم که سالهاست در فیلم های هالیوودی به عنوان تنها دین و مذهب مثبت نمایانده می شود ، در فیلم "2012" نیر کاملا خود را نشان می دهد. گویا همچنان امثال دالای لاما و به قول خودشان انقلاب رنگی از نوع زعفرانی در میان راهبان بودایی برای ایجاد فتنه در تبت و مزاحمت برای حکومت چین ، جواب می دهد!)

  در سکانسی دیگر از فیلم که کشتی عظیم نجات ، پیش از روشن شدن موتورهایش در حال برخورد با قله یک کوه است ، دستگاههای کشتی ، ارتفاع از سطح دریا را 27 هزار پا یعنی حدود 9000 متر اعلام می کنند که یکی از فرماندهان کشتی اعلام می کند ، قله ای که در آستانه برخورد با آن قرار دارند ، "اورست" است!

به جز این صحنه های اعجاب آور ، سایر لحظات فرار کرتیس و خانواده اش از زلزله و آتش فشانی و باران سنگ وادامه مطلب...

تحلیلی بر فیلم 2012(بخش اول)

ارسال شده توسط . در 89/1/27 7:30 صبح

تحلیلی بر فیلم 2012(بخش اول)

 

 

مطلب حاضر برگرفته از وبلاگ سعید مستغاثی کارگردان برنامه مستند معبد تاریکی است که مدتی است از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

درآخرین صحنه گردانی هالیوود و سردمدارانش ، برای نمایش پایان جهان ، برخلاف همیشه ، یک تاریخ دقیق هم ارائه می شود : طلوع روز 21 دسامبر سال 2012 میلادی !

تا اینجا هر آنچه به عنوان آخرالزمان و پایان جهان به نمایش گذارده می شد ، تنها شکل به آخر رسیدن و نشان دادن عوامل اسطوره ای ، انسانی ، طبیعی و یا تکنولوژیکی بود که این انجام را باعث می گردید و نشانی از تاریخ و زمان معینی به چشم نمی خورد. اگرچه یک سری از این نوع فیلم ها همچون "پایان روزها" ، آخرالزمان را به پایان هزاره دوم و آغاز سال 2000 ربط می دادند. اما در اغلب این آثار نیز تعیین زمان تقریبی برای حاکمیت ضد مسیح یا شیطان و یا نیروهای اهریمنی صورت می گرفت. اما در فیلم های دیگری مانند : "آرماگدون"(مایکل بی) ، "برخورد عمیق" ( میمی لدر) ، "اتفاق"( ام . نایت شیامالان) و همین اخیرا "آگاه" تنها به فاجعه ای پرداخته می شد که برای کره زمین و پایان زندگی انسانی در آن روی می داد.

اما چرا این بار چنین تاریخ دقیقی به مخاطبان آثار آخرالزمانی هالیوود عرضه می شود ؟ شاید ادامه مطلب...

سینما و صهیونیسم2

ارسال شده توسط . در 88/12/16 10:3 عصر

سینما و صهیونیسم2

صهیونیست‏ها برای آنکه فیلم‏های خود را رنگ و بوی یهودی‏بدهند،ترفندهای فراوان به کار می‏برند که از جمله آنها،گذاشتن‏نام یهودی دیوید بر روی قهرمان فیلم و نشان دادن او در قالب‏مردی شجاع،حکیم و جوانمرد است.

فیلم یک بار لمس کردن،ساخته اینگمار برگمن اتریشی،فیلم شغل خبرنگار ساخته میکل‏آنجلو آنتونیونی ایتالیایی،فیلم سگ‏های پوشالی به کارگردانی سام‏پکین‏پا(در سال 1970)و فیلم دوئل به کارگردانی استیون‏اسپیلبرگ(در سال 1972)،از جمله این فیلم‏ها است.

از آنجا که سینماگران صهیونیست به زندگی سیاسی در آمریکاتوجه زیادی دارند،در این زمینه فیلم‏های متعدد ساخته‏اند.برای‏مثال،فیلم بهترین به کارگردانی فرانکلین شافنر یهودی،فیلم‏توفان در واشنگتن به کارگردانی اوتو پره مینجر یهودی،فیلم هفت‏روز از ماه مه ساخته جان فرانکلین هایمر یهودی و به بازیگری‏کرک داگلاس هنرپیشه معروف آمریکایی،فیلم تمام مردان‏رئیس جمهور به کارگردانی آلن باکولای یهودی از آن جمله‏اند.

 

 

ناگفته نماند که فیلم اخیر با رسوایی واترگیت ارتباط دارد که‏صهیونیست‏ها برای مجبور کردن نیکسون رئیس جمهور آمریکا به‏استعفا،آن را تهیه و تولید کردند.فیلمنامه این فیلم را ویلیام‏گلدمن یهودی نوشته بود که یکی از مشهورترین‏فیلمنامه نویس‏های آمریکاست.

سینماگران صهیونیست در آمریکا،از[اتهام‏]ستمگری نازیها بریهودیان سود جسته و تاکنون دهها فیلم در این زمینه ساخته‏اند.در این فیلم‏ها برای برانگیختن حس همدردی با یهودیان وتأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان،به ویژه آمریکایی‏ها،مبالغه‏فراوان شده و از ظلم بر یهودیان سخن رفته است.از جمله این‏فیلم‏ها، می‏توان از یادداشتهای روزانه آن فرانک،کشتی احمق‏ها،خبرچین،جنازه برلین،پرونده اودیسه و ادامه مطلب...

سینما و صهیونیسم1

ارسال شده توسط . در 88/12/16 9:57 عصر

سینما و صهیونیسم1

راستی میان صهیونیسم و سینما چه نسبتی است؟این سئوالی است‏که در طول عمر صد ساله سینما بسیاری از پژوهشگران وپرسشگران در پی پاسخ آن بوده‏اند و پس از گذشت این همه سال‏هنوز هم ذهن بسیاری از صاحبنظران هنر و سیاست معطوف این‏پرسش است.

اما چرا"سینما و صهیونیسم"؟

هنر هفتم ازبدو پیدایش (در آستانه آخرین سده از هزاره دوم میلادی) تا امروز،غالبا بر آورنده خواسته‏ها و نمایانگر سیاست‏های جهانی‏صهیونیسم بوده است و این گفتار نه از سر تعصب و تقلید،که به‏پشتوانه پژوهش و تحقیق ابراز شده و قابل اثبات است.

امروزه حتی هالیوود نیز منکر این واقعیت نیست که بسیاری ازمهره‏های کلیدی در سینمای آمریکا،(صرف نظر از تخصص ایشان ‏در زمینه‏های گوناگون سینمایی) صرفا به این دلیل که یهودی یایهودی زاده‏اند ، از میان اقران خود برگزیده شده و مدارج ترقی راپیموده‏اند.

گر چه پیروی از آیین موسی علیه السلام به معنای تبعیت از مرام‏صهیون نیست و از این رو دو واژه یهودی و صهیونیست را چهره پنهان داشته و به همین دلیل نیز بیشتر اعضای باشگاه سری‏خود را از بین پیروان آیین یهود برگزیده است.

حاصل آن که در تمامی شئون اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی مغرب‏زمین ، ظاهرا همیشه یهودیان (و در حقیقت همواره صهیونیست‏ها) مقدم بوده‏اند. طبعا هالیوود نیز بعنوان یکی از مظاهر هنر وتکنولوژی مغرب زمین از این قاعده مستثنی نیست و حتی تلاشی‏هم در جهت انکار این مدعا ندارد. اصولا در نظام اداری پیچیده‏هالیوود قوانین نانوشته بسیاری وجود دارند که ادامه مطلب...